torsdag 1. september 2011

Ny flott kamp mot Furuset 3

Furuset 3 er så vidt jeg kan se de laget vi har spillt oftest mot de siste 3-4 årene: vi havner alltid i samme serie som dem og vi har møtt dem et par ganger i Grei cup. Disse kampene har alltid vært tette og gode, preget av mange mål og dårlig forsvarspill fra begge sider. Med bakgrunn i dette var jeg veldig spent på kamputviklingen denne gangen, for det ville være en god pekepinn på om de siste ukers resultater har skyldtes dårlig motstand eller at vi faktisk har hatt den utviklingen på laget jeg mener å ha sett helt siden i vinter.

Jeg tror jeg bestemt kan si det skyldes det siste. I dag tok vi styringen fra start og kjørte over Furuset de første fem minuttene. Uttellingen på sjansene må vi fremdeles jobbe med, men det sto ganske snart 2-0 til oss. Da slapp vi oss ned lite grann og Furuset kom tilbake slik de så ofte gjør og det var plutselig 2-2. Furuset spilte et svært fysisk spill, men heldigvis klarte vi å heve oss over slikt i dag. Vi tok oss sammen og gikk til pause med 5-2 ledelse.

Andre omgang startet som den første, men denne gangen slapp vi oss ikke nedpå igjen og målene rant etterhvert inn. Furuset fikk et par trøstemål på slutten da 3 av 4 utespillere ville være spiss, men det var aldri noen tvil om hvem som ville vinne og når dommeren endelig blåste av kampen stod det 12-5 til oss. Dette laget har hevet seg fra kamp til kamp i det siste og vi spiller nå med stor selvtillit og alle jobber for hverandre. Jeg gleder meg til fortsettelsen!